Krimpenerwaard – Hospice gaat IJsseloever heten

By 28 mei 2017september 20th, 2017Nieuws

bron: Het Kontakt – Krimpener- en Lopikerwaard

KRIMPEN A/D IJSSEL • Het nieuw te bouwen hospice voor Capelle en Krimpen gaat ‘IJsseloever’ heten. Dat heeft een prijsvraag opgeleverd.

Er kwamen maar liefst 200 inzendingen binnen. De naam van Debora Lootsma uit Krimpen aan den IJssel en Kunny Burggraaf uit Lekkerkerk vond de jury het best passen bij het hospice. Zij winnen een dinercheque voor twee personen.

De IJsseloever komt in de M-toren van het Capelse zorgcentrum Vijverhof. Het streven is om het hospice eind oktober in gebruik te nemen. Burgemeesters Peter Oskam van Capelle aan den IJssel en Martijn Vroom van Krimpen aan den IJssel hebben zitting genomen in het comité van aanbeveling. Ook oud-premier Jan Peter Balkenende zit in het comité, evenals Joke Boonstra van het IJsselland Ziekenhuis.