Capellenaren kunnen naam nieuwe hospice in Capelle bedenken

By 15 april 2017september 20th, 2017Nieuws

bron: Capels Dagblad

Inwoners van Capelle, en ook Krimpen, mogen meedenken over een naam van een nieuwe hospice, die tijdelijk in de M-toren van De Vijverhof komt. Een ruimte in het zorgcentrum daar wordt geheel verbouwd en ingericht als een ‘eigen thuis’ voor maximaal vier bewoners die in hun laatste levensfase ingaan.

De organisatie van het hospice wil bewoners graag betrekken bij het project. “Het hospice moet niet alleen gevestigd zijn in deze gemeenten, maar ook geworteld zijn in de gemeenschappen”, aldus een woordvoerder. “Daarom vragen we mensen die zich geroepen voelen om na te denken over een passende naam.”

Warmte

Daar zitten wel wat voorwaarden aan. Zo moet de naam bovenal functioneel zijn, de lading dekken en geen andere associaties oproepen. “Beter is het om niet te kiezen voor al te trendy namen of afkortingen. Die zijn vaak te tijdgebonden. Er moet vooral warmte vanuit gaan en mensen een goed gevoel geven bij het horen van de naam.”

Naamsuggesties kunnen voor 5 mei worden ingestuurd via: hospicecapkrim@gmail.com. De bedenker van de naam kan rekenen op een voucher voor een diner voor twee in restaurant de Boekenkast of restaurant de Bank. Het intellectuele eigendomsrecht komt in handen van de stichting Vrienden van het hospice Cappelle-Krimpen i.o.